Skulle ni torka bort mina tårar och mitt smink, för att se vem jag egentligen är?

Om ni bara visste hur ful jag kände mig

kanske ni skulle förstå

att jag inte kan lita på

när ni säger att jag är fin

Skulle ni torka bort mina tårar och mitt smink

för att se vem jag egentligen är?

Skulle ni fortfarande vara min vän?

Alla ytliga kommentarer betyder ingenting förutom

när man vet att ens nära verkligen menar det

Dock kan det vara svårt att säga tack

när man inte tycker så själv

när man ligger på bottnen men fortfarande,

tackar nej till hjälp

Att se sig själv i spegeln och tycka

"jag ser ut som en häxa, har aldrig varit så ful förut"

Men man vet ingenting

Det finns aldrig något svar

Du tittar dig i spegeln och ser vad du ser

Och kommentarerna sitter kvar

När du ser dig själv i spegeln, ser du en person

och den personen kanske inte är den alla andra ser

Du ser en, dom ser en, eller så ljuger dom för att

dom vet att du inte tolererar en sårande vän

Vad ska man tro?

Eller egentligen se?

Det är frågan jag ställer mig själv mer & mer ...
/
Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0