And oh, it's a lonely road.



Igår blev det ingen blogg, orkade inte. Det blev inte som det tänkt sig igår...
Igår vid två åt jag och älskling varsin halva av en jätte stor nektarin,
och ungefär 10 minuter senare började hennes tunga svullna. Sen
svullnade halsen och hon kunde knappt andas. Hon bad mig ringa hennes
mamma, så jag gjorde det och berättade det för henne. Hon bad oss
att åka till Akuten på direkten. Så jag samlade mina krafter och skjutsade
älskling på cykeln till Akuten. Och jag kan egentligen inte skjutsa, så det
var ett mirakel att vi inte ramlade på vägen. På väg till Akuten blev det värre.
Älskling kunde knappt andas. När vi var där så kunde hon knappt prata
längre. Hon kom in på direkten och sen var dom tvungna att ge henne
massa mediciner och nålar, vilket älskling hatar ;( Jag led med henne..
Sen frågade dom mig massa frågor eftersom hon inte kunde prata.
Senare kom älskling mamma, lillebror och styvpappa. Sen gick dom ut i
väntrummet och när älskling fått alla mediciner och så mot utslagen
och svullnaderna och allt, så fick skjutsade dom hennes säng till ett
annat rum. Eller rum och rum, snarare en hall med massa andra människor.
Sen satt jag där med älskling. Sen somnade älskling, och jag satt
och tittade på henne. Fan vad jag tyckte synd om henne :(
Och klockan gick och hon fick inte gå hem förens klockan var halv sex.
Då hade hon varit där sedan två. Men, men, hon blev iallafall bra igen!
Och det är huvudsaken. Och det var typ en allergichock, en allvarlig sa dom.
Men hon fick någon slags allergitabletter om det skulle hända igen.

När vi kom hem fick både jag och älskling varsin "Grettings from Italy",
med coca cola och pommes frites. Det var gott! Hade varit hungrig sedan tre.
Och trött som satan. Så efter jag och älskling ätit, så sov vi från sex till halv nio.
Då tittade vi på film och runt två la vi oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0